יום רביעי, 13 בינואר 2010

איך לתפוס את הלקוח

על פי מחקרים אנשים מופגזים מדי יום במעל 5,000 פרסומים. אפשר לומר שהכמות הזו חיסנה אותנו לרוב המסרים אלינו אנו נחשפים. לכן משווקים צריכים לעבוד קשה יותר ויותר כדי להגיע ללקוחות חדשים. אז איך עסק קטן שאינו משופע בתקציבי שיווק ופרסום ענקיים יכול להתמודד מול הגדולים? לפניכם כמה שיטות אפקטיביות למשוך את תשומת ליבם של הלקוחות החדשים:

חלקו מתנות – אצלנו בחברת סופר דיל פלוס בע"מ אנו מגיעים ללקוחות חדשים באמצעות מתנות. בכל שבוע אנו מציעים ללקוחות חדשים מתנה - מוצר חינם. אנו מפרסמים את העובדה שאנו מחלקים מתנה חינם בעיתונות וברדיו וברגע שלקוחות מתקשרים כדי לקבל המתנה אנו יכולים לעניין אותם במוצרים אחרים. ברגע שלקוח החליט להתקשר איתנו הוא הופך להיות חלק ממועדון הלקוחות. כעת ניתן לטפח איתו את הקשר להכיר אותו ולהציע לו מבצעים ומוצרים נוספים. כמובן שלקוח מרוצה גם ימליץ עלינו לחבריו ולמשפחתו וברגע שחבר יגיע לביתו ויראה שקיבל מכונת קפה בשווי של כ 400 ₪ - במתנה , ירצה לקבל גם .
גם לאחר הצטרפותו יקבל הלקוח הוותיק מתנות ומבצעים שונים ואטרקטיביים .

משלוחים מיוחדים – עוד דרך להגיע ללקוחות פוטנציאלים היא באמצעות שליחת גימיקים וטיזרים שיעוררו את סקרנותם. חברה המשווקת ציוד משרדים שלחה למשרדי רואי חשבון ועורכי דין קרטוני פיצה. בתוך הקרטון היה פלייר שעליו נכתב "הציוד שלנו יגיע מהר כמו פיצה רק בלי הקלוריות". חברת לייעוץ בתחום המחשוב שלחה לבעלי עסקים נייר טואלט עם השם של החברה בתוספת מכתב 'איתנו אתה אף פעם לא תתקע בלי עזרה'. חשבו על רעיון משעשע או מפתיע שיגרום ללקוחות פוטנציאליים לדבר עליכם. באילו אמצעים תוכלו להמחיש להם מה המוצר או השירות שהם יקבלו מכם?

וכמובן לא לשכוח לקלוע לצרכיו של הלקוח הפוטנציאלי שלכם – במחשבים הבעיה היא שתמיד נתקעים ואין מה לעשות עד שמגיע איש השירות . לפעמים זה לוקח שעות ואפילו מעבר . חברת המחשבים עשתה נכון וקלעה בול לבעיה המטרידה .

שעשועים להמונים – לפני שלוש שנים חבר שלי הקים חברה שהעבירה קורסים להעשרה במגוון תחומים. כדי לקדם את הקורסים הוא היה מתחפש לליצן,מחלק בלונים וכרטיסי ביקור של החברה שלו ואומר לאנשים לומר ש 'הליצן אמר להם להתקשר'. לאחר מכן הוא היה רץ הביתה ועונה לטלפונים של האנשים. מסתבר שהליצן הצליח להשאיר חותם והוא היה מוצף בטלפונים. היום החברה שהוא מנהל מאוד מצליחה וכבר מעסיק מעל 20 עובדים ומציע עשרות קורסים. הבאתי את הדוגמא הזו רק להמחיש איך תחפושת פשוטה הצליחה לשבור לאנשים את השגרה ולמשוך את תשומת ליבם. אז צאו לרחוב ועשו משהו לא שגרתי , אל תתחבאו ספקו שעשועים להמונים.

לסיכום הנה כמה דרכים בטוחות למשוך לקוחות חדשים:
• חלקו מתנות בחינם – מתנות תמיד מחממות את הלב ואת הלקוח הפוטנציאלי
• פתחו פניה מיוחדת – חשבו איך להמחיש את השירות או המוצר שאתם מציעים בצורה מעניינת
• תנו להם שואו – אתם לא חייבים להיות ליצנים אבל זה מאוד יכול לעזור

כמובן ששמירה על הלקוח שלכם חשובה מאוד ועל כך ניתן לקרוא במאמריי האחרים...


שגיב פלייסיגר
מנכ"ל סופר דיל פלוס בע"מ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.